Într-un domeniu atât de competitiv ca cel al ospitalităţii (hoteluri, pensiuni, restaurante, baruri etc.) realizările profesionale sunt rare şi preţioase. Ieri, site-ul tripadvisor.com a situat restaurantul meu, Bistro GUXT, pe primul loc dintre cele aproape 1200 de restaurante bucureştene înregistrate pe acest site. Orice clipă de glorie este scurtă, aşa că vreau să mă laud un pic, atâta timp cât această clipă încă durează.
Bistro GUXT on tripadvisor.com

Să nu credeţi că mi-o voi lua în cap, ştiu exact unde ne aflăm, profesional vorbind, şi mai ştiu exact şi ce ne lipseşte, şi ce mai avem încă de corectat. Ca orice clasament, şi cel alcătuit de tripadvisor.com este contestabil. Este un pic nedrept să vezi cum trei restaurante, apărute doar de câteva luni, ocupă primele trei locuri ale clasamentului, în timp ce localuri cu ani buni de existenţă, la o calitate constantă şi ridicată, se află mult mai jos ca poziţie.

Am căutat să aflu care sunt criteriile după care site-ul calculează poziţiile în clasament. Acestea ţin cont doar de comentariile clienţilor. Practic, nu poţi plăti publicitate, ca pe alte site-uri, ca să fii pus în faţă; contează doar experienţa gastronomică pe care restaurantul o oferă oaspeţilor săi.
Locul în clasament depinde de numărul comentariilor, de notele acordate de vizitatori şi de cât de recente sunt acestea. Cred că mai depinde şi de “calitatea” celor care comentează, căci fiecare user al site-ului are un rang, funcţie de activitatea depusă pe site; este posibil ca un comentariu, provenit de la un utilizator de rang 6, socotit a avea mai multă experienţă, să conteze mai mult decât comentariul venit de la un utlizator de rang 2.
Pare un criteriu logic, foarte în sprijinul clienţilor, care formează şi totalitatea vizitatorilor site-ului, dar care poate duce pe prima poziţie un pub, un bar-wine sau chiar o gogoşerie, ceea ce mie mi se pare ilogic.

Bistro GUXT a intrat în acest clasament pe locul 900, a sărit apoi rapid pe 225 (semn că multe dintre restaurantele înscrise pe site ori nu mai există, ori nu-şi bat deloc capul să avanseze), după care ne-am poziţionat pe locul 13, pe măsură ce am început să primim comentarii. Am urcat apoi pe 5-6, apoi pe 3, iar după alte câteva zile pe locul 1. Cumva, sunt şi încântat, dar şi dezamăgit, de acum încolo nu mai putem avansa, ci doar coborî în clasament.

Avem atuurile noastre, care ne-ar putea permite să rămânem acolo, în frunte, în primii zece, aşa cum îmi şi propun: o mâncare excelent gătită de Costel Clipescu, un serviciu prompt şi amabil, oferit de Mirela Culea, un amfitrion poliglot care interacţionează cu clienţii făcând recomandări şi descrieri ale preparatelor culinare şi băuturilor, în persoana mea. Tot eu răspund la orice comentariu de pe site, actualizez continuu fondul fotografic, ilustrând toate schimbările survenite, de la noi evenimente (degustări, seri tematice etc.) pe care le organizăm, până la cele mai mici schimbări din meniu.
Avem în meniu 32 de beri excelente şi tot atâtea vinuri de bună calitate, ca să nu mai menţionez whisky, rom, vodcă, cocteiluri, sucuri, cafele, ceaiuri etc. iar localul este prietenos, plăcut, liniştit şi discret. Suntem singurul restaurant care asociază, în scris, în vorbă şi în faptă, orice fel de mâncare atât cu vin cât şi cu bere, iar acest lucru ne-a adus mulţi clienţi amatori de bere bună, în special britanici, americani, belgieni, germani şi scandinavi.

De altfel, ca urmare a clasării bune în tripadvisor.com, site cu 3.000.000 de utilizatori zilnic, suntem vizitaţi de mulţi străini: din 22 de ţări provenind din 5 continente, până acum. Interesant este faptul că încep să ne viziteze şi mulţi români, care au renunţat să se mai ghideze după site-urile româneşti, înlocuindu-le cu tripadvisor.com, pe care îl consideră mai obiectiv şi mai interactiv.

Avem până acum doar note de 5 (nota maximă) şi 4. Ştiu că în curând vom primi şi note mai mici, căci este imposibil să mulţumeşti pe toată lumea, la fel cum există oameni care nu pot fi niciodată satisfăcuţi, indiferent ce le-ai oferi.

Nu vreau însă să-mi stric clipa de glorie, despicând firul în patru, cert este că, în prima clipă, această clasare m-a bucurat pe cât de mult m-a surprins. Am văzut-o ca pe o recunoaştere a eforturilor noastre, ca echipă. Astăzi, 11 septembrie 2015, sunt mulţumit.

Sumar articol
Vreau să mă dau mare
Titlu articol
Vreau să mă dau mare
Descriere
Avem până acum doar note de 5 (nota maximă) şi 4. Ştiu că în curând vom primi şi note mai mici, căci este imposibil să mulţumeşti pe toată lumea, la fel cum există oameni care nu pot fi niciodată satisfăcuţi, indiferent ce le-ai oferi.
Autor