Category: Observatorul Gastronomic

Cum se promovează berea la noi

Când mi-am deschis restaurantul am fost fericit să am în meniu berile de la Bayerische Staatsbrauerei Weihenstephan. Nu numai fiindcă toate erau de calitate foarte bună, iar vreo două-trei dintre ele de-a dreptul excepționale, dar și fiindcă erau ușor de prezentat: proveneau, doar, din cea mai veche berărie din lume aflată încă în funcțiune.
Pliant de prezentare pentru berea Hefe Weissbier de la beraria Weihenstephan
În urma unei hotărâri a berăriei, distribuția sa pe plan global a fost încredințată unui mare trust european. Unuia dintre giganții industriei berii mondiale; nu-i dau numele, căci nu are importanță în contextul acestui mic articol. Vreau doar să rețineți că este vorba despre o companie extrem de puternică, cu posibilități enorme: poate distribui cantități imense de bere în orice țară de pe globul pământesc și le poate promova perfect.
(more…)

Citeste tot

Farfuria suportă orice

Îmi dau tot mai mult seama că cea mai importantă miză a noastră este educaţia. Cred dacă am fi mai bine educați s-ar fura mai puțin și ar exista mai puțini incompetenți. Nivelul societății noastre este în primul rând rezultatul lipsei de educație. Este nivelul reflectat de o clasă politică putredă și incompetentă, de un stat impotent, de analfabeții cu doctorate false care ne conduc.
Pe scurt, vorbim depre impostori. Lipsa de educație lasă loc de manevră imposturii de toate felurile.
(more…)

Citeste tot

Despre prostituția culinară

În zilele lucrătoare timpul pentru masa de prânz este, aproape pentru toți, destul de limitat. Nu sunt numeroși cei care au la dispoziție mai mult de o oră. Mulți dau fuga la un “împinge tava“, la un fast-food sau la un restaurant cu ofertă specială, de tip “prânzul zilei“; alții își comandă pizza, șaorma, mâncare “chinezească“ sau ceva asemănător și se hrănesc, nu rareori, chiar la locul de muncă, în fața monitorului.
(more…)

Citeste tot

De GUXTibus (9)

La bistroul cu fine dining

Brillat-Savarin avea o vorbă care suna cam aşa: o masă bună este aceea la care vii într-o companie plăcută, la care primeşti o mâncare pasabilă şi un vin bun, şi căreia îi acorzi suficient timp pentru a te bucura de ea. În concepţia acestui gastronom clientul aduce cu el două dintre cele patru elemente enumerate.
La cele patru eu aş mai adăuga un element: clientul trebuie să aibă şi un mini-pospai de cultură culinară. Este necesar să ştie, săracul, unde se duce. Ştiind acest lucru, îşi poate modela aşteptările şi se poate “seta” corespunzător: companie, timp acordat mesei, îmbrăcăminte, dispoziţie etc.
(more…)

Citeste tot

Băuturile lui Radu

Dragii mei, ştiu că v-aţi dat seama că se întâmplă ceva. Blogul meu tinde să se transforme din “reţetele lui Radu” în „băuturile lui Radu”. Nu am planificat această transformare, ea s-a întâmplat pur şi simplu.
Motivele sunt mai multe, unele obiective, altele nu.
(more…)

Citeste tot