leguminoase | Retetele lui Radu - Gastronomie:

La masă cu strămoşii – Grecia Antică (3)

Principalele alimente, cele care erau baza alimentaţiei vechilor greci erau uleiul de măsline, vinul şi cerealele. Pe lângă acestea, grecii mai foloseau totuşi multe alte alimente, atât de origine vegetală cât şi animală. Condiţiile economice, resursele şi cutumele îi obligau, mai ales pe cei săraci, la o dietă robustă şi simplă, precursoare a „dietei mediteraneene” promovată de nutriţioniştii actuali.
(mai mult…)

Citeste tot

Cum se gătesc leguminoasele uscate

Legumele uscate – cum le gătim?

Fasolea, mazărea, năutul, bobii şi lintea, cunoscute şi ca leguminoase, sunt seminţele uscate ale plantelor mature. Una dintre cele mai vechi culturi din istoria omenirii, leguminoasele uscate sunt o sursă excelentă de proteine, fibre şi carbohidraţi complecşi.

Leguminoasele sunt un aliment de bază pentru multe dintre culturile culinare ale lumii.

Legumele uscate - ce și cum facem cu ele
Există multe varietăţi de leguminoase, mai ales de fasole şi linte, universul lor fiind practic nesfârşit şi extrem de divers.

Legumele uscate sunt, in general, ingrediente ieftine, pline de nutrienţi, care oferă o bună ocazie pentru extinderea repertoriului unui bucătar.
(mai mult…)

Citeste tot

Pe scurt despre milagu podi

Bucătăria sud-indiană a fost prima, cronologic vorbind, dintre bucătăriile regionale ale Indiei care s-a format; mai mult, a reuşit să se păstreze oarecum nealterată vreme de câteva mii de ani. Cauzele acestei caracteristici speciale sunt mai multe şi le voi analiza într-un articol deja scris aproape în întregime şi programat spre publicare săptămânile următoare.
(mai mult…)

Citeste tot

Pe scurt despre pulusu podi

Pulusu podi

Deşi am mai vorbit despre alte câteva amestecuri de mirodenii folosite în imens de complexa bucătărie indiană, ele nu sunt nici pe departe epuizate. Vă mai amintiţi, probabil, de garam masala, chaat masala, goda masala, balti masala, kholombo, curry, panch phoron, sambaar podi, tandoori masala etc.

Cred că cei care au parcurs aceste articole şi-au cam făcut o idee despre prepararea amestecurilor de mirodenii, dar sper să rămâneţi curioşi în continuare şi să găsiţi interesante şi următoarele articole pe aceeaşi temă.
(mai mult…)

Citeste tot

Pe scurt despre miso (1)

Prepararea de miso a fost considerată de japonezi, în ultimile câteva sute de ani, a fi o adevărată artă. Printr-un proces de dublă fermentare, leguminoasele şi cerealele sunt transformate într-un condiment minunat, cu (adevărate sau presupuse) mari calităţi vindecătoare.
Miso este, deci, un condiment tradiţional japonez produs prin fermentarea unor leguminoase şi cereale împreună cu sare şi ciuperci kojikin. Miso-ul cel mai cunoscut, şi despre care vom povesti cel mai mult, este cel preparat din fasole soia.
(mai mult…)

Citeste tot

Pe scurt despre leguminoase – partea 1: FASOLEA

Voi descrie doar câteva dintre leguminoase, şi anume cele care se consumă sub formă de păstăi proaspete, sau de boabe uscate. Ele formează o familie extrem de importantă, din care fac parte alimente esenţiale ca fasole, năut, bob, linte şi mazăre.
Toate aceste boabe au conţinut mic de grăsimi, dar mare de fibre, cea ce le face extrem de importante în dieta modernă. De asemenea, completează cu vitamine, minerale şi proteine dieta vegetarienilor şi veganilor.
Cum pe piaţă au început să apară, în formă uscată sau conservată, tot mai multe varietăţi din aceste boabe, m-am gândit că un ghid succint ne-ar putea fi folositor tuturor.
(mai mult…)

Citeste tot