Lisabona | Retetele lui Radu - Gastronomie:

Lisabona la rece

V-am promis că voi reveni asupra scurtei (din păcate) călătorii la Lisabona, după ce amintirile vor fi apucat să se sedimenteze puţin. Am revăzut fotografiile şi mi-am recitit telegraficele descrieri de la faţa locului, ca să reintru în atmosferă. Pot să vă pun că, după această trecere în revistă mi s-a făcut dor de capitala lusitană.

Lisabona la cald – zilele 5 şi 6

Portugalia începe să-mi placă mult de tot. Marti, 23.03.2010, a fost cea mai reuşită zi de când suntem la Lisabona… şi cea mai plină.
Am plecat de dimineaţă la Sintra, cu trenul. Bineînţeles, căci trebuia să ni se întâmple ceva ieşit din comun, societatea portugheză de căi ferate era în grevă, dar chiar şi aşa, deşi redusă la 25%, activitatea lor a fost impecabilă. Punctualitate şi propmtitudine, iată două calităţi pe care nu credeam că le voi găsi în ţările latine, dar în Barcelona, Roma, Paris şi aici latinii au excelat în aceste caracterisici atât de… nemţeşti, pe care nu reuşim să le adoptăm şi în România.

Lisabona la cald – ziua 4

Aşa cum îmi propusesem de ieri, la 9:30 eram deja în Mercado de Ribeiro, singura piaţă de alimente semnalată de ghiduri. Piaţa este situată destul de departe de noi şi, din păcate, nu este nici pe traseul nostru de vizitare a raşului. Am făcut, deci, un drum special până acolo. Citisem lucruri frumoase despre ea (înfiinţată în 1882, distrusă de foc şi apoi reconstruită pe la 1902, renovată în 1930, peste 10.000 mp suprafaţă etc.), lucruri care atestau tradiţie şi promiteau diversitate de mărfuri şi aflux de cumpărători, adică exact ceea ce îmi place la o piaţă a unei mari capitale.

Lisabona la cald – ziua 2

Această zi nu a început prea bine. Dimineaţa a fost înnorat, apoi a început să plouă torenţial. După vreo 2 ore ploaia s-a mai potolit, iar noi am luat-o uşurel, printre picături, către Sao Vicente da Fora, o mânăstire dedicată celui care în 1173 a devenit patronul Lisabonei. Un loc interesant, care merită văzut. A urmat apoi Feira da Ladra, adică Târgul Hoaţei, un fel de talcioc unde nu v-aş sfătui să călcaţi vreodată. Nu doar pentru că obiectele oferite sper vânzare erau nişte gunoaie amărâte (poate vreo 5% dintre ele să fi prezentat vreun oarecare interes pentru… nu ştiu pentru cine, poate doar pentru colecţionari excentrici), dar totul mirosea a vechi, a igrasie şi a murdărie. Lângă Feira de Ladra, o biserica, Santa Engracia, oarecum neinteresantă. Dacă o săriţi, nu aţi pierdut nimic.

Lisabona la cald – ziua 1

Dragii mei,
La Lisabona este ora 7, iar eu imi beau cafeaua. Afara ploua torential, asa ca n-am nicio graba.
Inainte de a pleca imi pregatisem in “draft” 8 articole pe care sa le postez in zilele acestea, de concediu. Ieri m-am razgandit. Mi-am zis ca este, poate, mai interesant sa postez cateva impresii zilnice, la cald, urmand ca apoi, dupa intoarcerea acasa, sa sistematizez fotografiile, sa-mi completez documentarea si sa revin cu articole complete si cu informatii verificate. Asa ca, veti avea parte de un mic jurnal zilnic.

Citeste tot

Lisabona – noua mea destinaţie culinară

Oameni buni, ţineţi-mi pumnii! Între pusul acoperişului şi zugrăvitul pereţilor dau o fugă la Lisabona, într-o mini-vacanţă de doar o săptămână, loc de unde sper să mă întorc cu multe impresii, fotografii şi informaţii culinare. Chiar acum sunt pe drum, către capitala Portugaliei.
Dacă în zilele următoare voi răspunde mai greu la comentarii, sau voi posta un nou articol cu întârziere, ceea ce în condiţii normale nu aş face, sper să fiu scuzat, căci voi avea motive întemeiate.
Mă întorc repede, cu, sper eu, un „bagaj” culinar cât mai interesant.