Lidl si Saptamana Asiatica in farfuria ta

Cred ca m-am plans de nenumarate ori de faptul ca alimentele exotice, in special cele asiatice, se gasesc pe piata noastra doar sporadic si ca oferta este extrem de limitata ca varietate. Cred ca acest lucru se datoreaza si publicului, needucat in ce priveste bucatariile exotice, si comerciantilor, care nu risca aducand marfa ce nu s-ar putea vinde rapid. Un alt motiv este, pentru multi dintre romani, si lipsa de bani.
creveti crocanti cu orez si sos picant2 - Lidl si Saptamana Asiatica in farfuria ta 1 - Retetele lui Radu

Intotdeauna am fost de parere ca educarea publicului – principalul motiv pentru care unele alimente nu se vand – trebuie sa cada, macar partial, si in seama comerciantilor.
De aceea salut initiativa retelei de magazine Lidl de a organiza intre 30 ianuarie si 5 februarie 2012 “Saptamana Asiatica in farfuria ta”, eveniment care urmareste sa popularizeze alimente asiatice, comercializate la preturi modice (dupa cum vor vedea cei care vor avea curiozitatea sa le caute in magazine – din cate mi-am putut da seama, toate alimentele se incadreza intre 4,99 si 19,99 lei, cele mai multe dintre ele nedepasind 9,99 lei); daca criteriul pret este “acoperit”, cel al educatiei a fost si el luat in calcul. Mai multi bloggeri culinari au primit de la Lidl pachete cu alimente asiatice, pentru a gati cu ele si a explica modul in care se folosesc.
Ma numar printre acestia si am ales sa gatesc cateva retete gustoase, dar simple si rapide, caci economia de timp si usurinta prepararii sunt doua atuuri importante pentru cei care doresc, pentru primele dati, sa gateasca ceva in stil asiatic.
In principiu nu folosesc alimente semi-preparate si, tot in principiu, sfatuiesc pe oricine sa nu-si bazeze alimentatia doar pe asa ceva. Totusi, din cand in cand, atunci cand sunteti obositi sau in mare criza de timp, puteti sa va rasfatati cu o masa gatita in stil asiatic, foarte rapid si fara multa bataie de cap, folosind chiar aceste alimente semi-preparate.
Saptamana viitoare va voi prezenta cateva retete gatite cu produsele oferite de Lidl. Acestea sunt produse de tip supermarket, deci nu sunt eco, bio sau traditionale… nu se pot incadra nici in categoria delicatese. Nu am la dispozitie mult timp, deci nu pot gati un aliment in 7 feluri; nici nu prea am cum sa le compar cu alte produse similare din supermarket, pe care le-am folosit deja de mai multe ori. Sunt, ca aproape tot ceea ce se vinde in supermarketuri, alimente produse de industria alimentara, iar criteriul pret de cost sunt sigur ca a fost unul important. Vi le voi prezenta cu toata obiectivitatea posibila si va voi spune onest care dintre ele imi plac si care nu, si unde mi se pare ca raportul pret-calitate este unul corect. Bineinteles, toata obiectivitatea posibila, cum spuneam mai sus, implica si o doza de subiectivitate, caci este vorba si de gustul personal al celui care testeaza.


17 comentarii pe “Lidl si Saptamana Asiatica in farfuria ta

  1. cristi-j spune:

    m-am gandit sa va spun cum e “saptamana asiatica” in brasov .
    in primul rand mai usor pentru cei care s-ar gandi sa laude initiativa lidl . nu merita laude ba as zice chiar din contra . in al doilea rand e usor amuzant cum sunt atat de furios eu/pe mine/ma/insumi pentru ca , nu stiu de ce, am uitat ca ne aflam in romania iar aici e un loc special . dar chiar si pentru romania , locul unde incompetenta , nesimtirea si faimoasa “las’ ca merge si-asa” fac legea , chiar si aici asta trebuie sa fie un record : sa faci o promotie , o saptamana asiatica fara produse , doar cu pliante . in brasov sunt 4 magazine lidl iar eu am fost marti si miercuri la 2 dintre ele . la primul nu am remarcat nimic care sa aminteasca de saptamana asiatica , nici panouri exterioare , nici reclame sau bannere sau macar pliante in interior , doar cateva etichete la raft . la al doilea erau multe panouri si reclame si afara si in interior dar nu erau pliante si nici un fel de informatii . cat despre produse , dintre cele 51 de produse din pliantul primit in posta , se gaseau doar produse care existau in magazine si inainte de acest “eveniment” adica ghimbir , usturoi , varza china , stiuleti porumb , orez , supe instant , ceai … si atat ! nimic asiatic si cu siguranta nimic produs in asia . nici macar un singur produs din gama vitasia , nici macar locul gol pe raft sau in magazin unde s-au aflat aceste produse , nici urma . am intrebat si mi s-a spus ca s-au terminat inca de luni adica saptamana a durat mai putin de o zi iar daca nu au mai venit cu marfa din aceste zile probabil nici nu vor mai veni .
    din cate am inteles a fost aceeasi situatie in toata tara deci responsabilii de acest succes sunt undeva la varf . felicitari , un prilej minunat in care s-au facut de ras cei de la lidl ! nu ca pana acum ar fi fost cine stie ce , poate e doar o parere personala dar , cel putin in brasov , e cel mai slab supermarket la servicii , atitudine , timp de asteptare la casa , aprovizionare . si cu siguranta nu e vorba de o campanie de publicitate reusita , oricat de multi cititori ar avea cei cativa bloggeri care au primit pachetul cu produse gratuite nu cred ca s-ar fi mobilizat toti sa cumpere luni , plus ca nu am auzit pe nimeni care sa fi cumparat aceste produse sau macar sa le fi vazut in magazine , ar fi scris cineva pe blog .
    la acest nivel de incompetenta , urias chiar si pentru romania , lansarea unei linii de produse cu zeci de produse dar cu produsele doar pe hartie , nu pot decat sa le urez un faliment cat mai rapid .
    am fost si prin alte locuri azi , in carrefour batea vantul la produse asiatice iar la kaufland erau multe noutati la acest capitol , nu cine stie ce dar cel mai bine dintre toate lanturile prezente in brasov si asta fara “saptamana asiatica in care nu avem nimic de vanzare si farfuria ta e goala” .
    articolele tale se refera la produse si ce se poate face cu ele dar pentru ca nici eu si se pare ca nimeni altcineva nu le-a gustat m-am referit la altceva . hehehe

    • Radu Popovici spune:

      @cristi-j: Mda… se pare ca in toata tara a fost la fel. Nu ca produsele lor asiatice ar fi fost grozave. Sunt, pana la urma, niste alimente „fabricate” in Germania, la calitate de supermarket, deci nimic deosebit. Insa, la noi, unde oricum nu se gaseste mai nimic, ar fi contat. Pacat…

  2. crissprof spune:

    Din pacate, ceea ce numesc cei de la Lidl saptamana bucatarieie asiatice s-a dovedit a fi orele asiatice, deoarece produsele s-au epuizat rapid (luni, in prima zi, la ora 19, nu prea mai aveai ce sa cumperi la Tg-Mures)…..din pacate asta este o mare problema a lor in ceea ce priveste si produsele la oferta.

  3. Magdalena spune:

    Pentru Cristi J eu locuiesc la Milano si preturile sunt la fel si aici, dar sincer prefer sa ma duc sa mananc la restaurantele chinezesti care practica preturi foarte mici decat sa cumpar produse de la Lidl, Radu are dreptate e mult mai buna mancarea prospata.

    • Radu Popovici spune:

      @Magdalena: Ceea ce vinde Lidl sunt produse de supermarket si este gresit sa avem de la ele pretentiile pe care le-am avea de la produse bio, eco, deli, traditionale etc. Normal ca acestea din urma sunt de calitate superioara, dar au si un pret mult mai mare. In anumite situatii, nu frecvent, produse ca acestea de la Lidl se dovedesc insa utile.

  4. cristi-j spune:

    nu poate decat sa ma bucure o astfel de initiativa . desi cand am auzit prima oara despre asta mi-am facut o imagine gresita (bazata pe ce mi-as fi dorit … hahaha) tot e bine ca cei de la lidl fac lucrurile un pic mai serios decat altii . pana sa gasesc pliantul in posta , bazat pe primele informatii si pe postarile de pe bloguri si fb credeam ca va fi mai mult decat este pentru ca practic e de fapt lansarea unei linii de produse , nu chiar „saptamana asiatica”. dar nu e nimic rau in asta .
    e bine ca ai avut ocazia sa le primesti si sa gatesti cu ele si din cate am auzit ai avut unele surprize placute .
    desi cam am ce-mi trebuie sunt curios de produse noi mai ales daca sunt atat de aproape si usor de obtinut . din pliant as fi interesat de :
    peanut oil
    sweet and sour sauce – borcan 460g
    chow mein noodles
    wok egg noodles
    stir-fry noodles with duck
    mun mushrooms
    coconut milk
    soy sauce japanese style
    spring rolls
    le-ai incercat ? poti sa-mi spui ceva despre ele ? e vreunul care chiar nu merita deranjul sau pretul e prea mare pentru calitate ?
    te-ai referit destul de mult la pret . as fi curios sa aflu de la cititorii din germania / franta / italia care sunt preturile la produsele vitasia de la lidl din alte tari . sunt curios daca e ceva care sa fie mai scump decat in romania … hahaha

    • Radu Popovici spune:

      @cristi-j: Am incercat deja vreo 8 dintre produsele de la Lidl. O sa postez saptamana viitoare 3 retete si as pastra discutiile despre produse in acele zile. Tot ce pot spune este faptul ca unele produse au fost mai bune decat m-am asteptat, altele nu.

  5. Bianca spune:

    Multumim ca spuneti si altora. Si eu am vazut pliantul si vreau sa merg sa fac o vizita magazinului sa cumpar cateva produse. daca puneti si cateva retete cu aceste retete eu as fi foarte multumita.

  6. Radu Popovici spune:

    @mitinita: Da, este mult mai deschis la culoare, mai putin aromat si mai ieftin. Eu unul prefer sa cumpar un ulei brun si concentrat ca aroma, dar cred ca va exista o piata si pentru acesta, avand in vedere diferenta de pret.

  7. mitinita spune:

    Ma bucur sa vad ca „educatia culinara” da roade. A trecut ceva timp de cand mi-a mai zis cineva ca am retete ciudate,acum primesc calificativul de interesant:)) Precis vor urma si alte produse,am vazut undeva oferta de la Lidl si multe dintre ele m-au tentat. Cum e uleiul de susan,pretul e foarte bun,calitatea e la fel?Happy cooking!

    • Radu Popovici spune:

      @mitinita: Uleiul de susan nu este prea aromat. Cel mai bun de pe piata costa vreo 30 lei la 250 ml. Cel de la Lidl este de 3 ori mai ieftin… Raport calitate-pret cam acelasi, deci.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.