Vă amintiţi articolele mele, cele în care am descris două dintre produsele companiei Singer: mini-aspiratorul VCR625 şi robotul Multi 2 in 1? Ei bine, au avut un efect pe care eu, unul, nu-l scontasem, de unde şi surpriza anunţată în titlul articolului.

Am promovat ori de câte ori am avut ocazia lucrurile care mi-au plăcut, indiferent că a fost vorba despre ustensile, magazine, cărţi, restaurante, evenimente, ingrediente etc. Am făcut-o ca să recomand celor interesaţi produse şi servicii pe care eu le-am socotit a fi de bună calitate. În general, cu foarte rare excepţii, am avut mână bună. De ce fac acest lucru? Dacă dau informaţii corecte cititorii capătă încredere în mine şi revin pe blog, deci socoteala este simplă şi clară din punctul meu de vedere.

Google indexează bine blogurile; aşa se face că articolele mele despre produsele Singer au apărut pe poziţii foarte avantajoase în căutările efectuate pe Internet cu ajutorul aplicaţiei respective. Conducerea de la Singer România ştie să folosească calculatorul şi, se pare, îşi caută adesea propriile produse; asta ca să fie ca curent cu ce se întâmplă cu ele: ce spun cumpărătorii, ce se scrie despre acţiunile de promovare întreprinse de firmă etc.
Astfel cei de la Singer au dat de blogul meu. Le-au plăcut articolele şi mi-au propus o colaborare în care eu am sarcina de a testa şi de a vă prezenta aparatura care se comercializează sub marca Singer, evident doar cea care se foloseşte în bucătărie.
Am libertatea de a scoate în evidenţă calităţile, dar şi defectele produselor, aşa că vă promit să aveţi parte de articole obiective şi credibile, plus reţete la care participă aparatura cu pricina, explicate în amănunt şi fotografiate pas cu pas. Dacă tot prezint un aparat, apoi o voi face cât pot eu de bine. Singer România este o firmă foarte sigură de produsele sale, aşa că îşi asumă riscul ca acestea să fie criticate, iar eu o voi face dacă este cazul, fie de unul singur, fie împreună cu dvs.

Care este folosul meu în toată această poveste? Voi avea o bucătărie bine dotată cu aparatură electro-casnică. În plus, sper ca şi cititorii mei să aibă un avantaj: acelea de a fi la curent cu performanţele şi defectele unor unelte necesare în bucătărie, fără să mai piardă timp cu încercări proprii şi fără să cheltuiască vreun ban.

Ca să fiu sincer, nu am neapărată nevoie de nenumărate gadgeturi electro-casnico-gastronomice. Am acceptat colaborarea fiindcă mi-a plăcut modul în care a reacţionat compania. Nu ştiu dacă ceea ce mi s-a întâmplat mie este un caz singular, în orice caz este singurul de care ştiu eu. Mi se pare extraordinar că o companie, cu o oarecare însemnătate pe piaţa europeană, are deschiderea de a încerca modalităţi de promovare mai puţin ortodoxe şi curajul de a accepta posibile critici şi discuţii deschise despre produsele ei. Acest contact aproape nemijlocit cu publicul îi poate aduce mari foloase pe termen lung. Nu pot decât să mă bucur că voi colabora cu o astfel de organizaţie şi sper ca drumul împreună să nu aibă prea multe hopuri. Dar cel mai mult sper ca, în primul rând, să fiu de folos cititorilor mei.