Vreau sa ma dau mare

Într-un domeniu atat de competitiv ca cel al ospitalitatii (hoteluri, pensiuni, restaurante, baruri etc.) realizarile profesionale sunt rare si pretioase. Ieri, site-ul tripadvisor.com a situat restaurantul meu, Bistro GUXT, pe primul loc dintre cele aproape 1200 de restaurante bucurestene înregistrate pe acest site. Orice clipa de glorie este scurta, asa ca vreau sa ma laud un pic, atata timp cat aceasta clipa înca dureaza.
Bistro GUXT on tripadvisor.com

Sa nu credeti ca mi-o voi lua în cap, stiu exact unde ne aflam, profesional vorbind, si mai stiu exact si ce ne lipseste, si ce mai avem înca de corectat. Ca orice clasament, si cel alcatuit de tripadvisor.com este contestabil. Este un pic nedrept sa vezi cum trei restaurante, aparute doar de cateva luni, ocupa primele trei locuri ale clasamentului, în timp ce localuri cu ani buni de existenta, la o calitate constanta si ridicata, se afla mult mai jos ca pozitie.

Am cautat sa aflu care sunt criteriile dupa care site-ul calculeaza pozitiile în clasament. Acestea tin cont doar de comentariile clientilor. Practic, nu poti plati publicitate, ca pe alte site-uri, ca sa fii pus în fata; conteaza doar experienta gastronomica pe care restaurantul o ofera oaspetilor sai.
Locul în clasament depinde de numarul comentariilor, de notele acordate de vizitatori si de cat de recente sunt acestea. Cred ca mai depinde si de “calitatea” celor care comenteaza, caci fiecare user al site-ului are un rang, functie de activitatea depusa pe site; este posibil ca un comentariu, provenit de la un utilizator de rang 6, socotit a avea mai multa experienta, sa conteze mai mult decat comentariul venit de la un utlizator de rang 2.
Pare un criteriu logic, foarte în sprijinul clientilor, care formeaza si totalitatea vizitatorilor site-ului, dar care poate duce pe prima pozitie un pub, un bar-wine sau chiar o gogoserie, ceea ce mie mi se pare ilogic.

Citeste si articolul →   A fost Grill Champions Tour, Timisoara 2012

Bistro GUXT a intrat în acest clasament pe locul 900, a sarit apoi rapid pe 225 (semn ca multe dintre restaurantele înscrise pe site ori nu mai exista, ori nu-si bat deloc capul sa avanseze), dupa care ne-am pozitionat pe locul 13, pe masura ce am început sa primim comentarii. Am urcat apoi pe 5-6, apoi pe 3, iar dupa alte cateva zile pe locul 1. Cumva, sunt si încantat, dar si dezamagit, de acum încolo nu mai putem avansa, ci doar coborî în clasament.

Avem atuurile noastre, care ne-ar putea permite sa ramanem acolo, în frunte, în primii zece, asa cum îmi si propun: o mancare excelent gatita de Costel Clipescu, un serviciu prompt si amabil, oferit de Mirela Culea, un amfitrion poliglot care interactioneaza cu clientii facand recomandari si descrieri ale preparatelor culinare si bauturilor, în persoana mea. Tot eu raspund la orice comentariu de pe site, actualizez continuu fondul fotografic, ilustrand toate schimbarile survenite, de la noi evenimente (degustari, seri tematice etc.) pe care le organizam, pana la cele mai mici schimbari din meniu.
Avem în meniu 32 de beri excelente si tot atatea vinuri de buna calitate, ca sa nu mai mentionez whisky, rom, vodca, cocteiluri, sucuri, cafele, ceaiuri etc. iar localul este prietenos, placut, linistit si discret. Suntem singurul restaurant care asociaza, în scris, în vorba si în fapta, orice fel de mancare atat cu vin cat si cu bere, iar acest lucru ne-a adus multi clienti amatori de bere buna, în special britanici, americani, belgieni, germani si scandinavi.

Citeste si articolul →   Berile stil “malt wine” si ”old ale”

De altfel, ca urmare a clasarii bune în tripadvisor.com, site cu 3.000.000 de utilizatori zilnic, suntem vizitati de multi straini: din 22 de tari provenind din 5 continente, pana acum. Interesant este faptul ca încep sa ne viziteze si multi romani, care au renuntat sa se mai ghideze dupa site-urile romanesti, înlocuindu-le cu tripadvisor.com, pe care îl considera mai obiectiv si mai interactiv.

Avem pana acum doar note de 5 (nota maxima) si 4. Ştiu ca în curand vom primi si note mai mici, caci este imposibil sa multumesti pe toata lumea, la fel cum exista oameni care nu pot fi niciodata satisfacuti, indiferent ce le-ai oferi.

Nu vreau însa sa-mi stric clipa de glorie, despicand firul în patru, cert este ca, în prima clipa, aceasta clasare m-a bucurat pe cat de mult m-a surprins. Am vazut-o ca pe o recunoastere a eforturilor noastre, ca echipa. Astazi, 11 septembrie 2015, sunt multumit.

12 comentarii pe “Vreau sa ma dau mare

    • Radu Popovici spune:

      @Alice: Multumesc, dar exista multe localuri in care exista talent, munca, pasiune. Eu stiu cateva si, in mod sigur, exista mult mai multe decat cele stiute de mine. Toate ar merita sa fie in frunte. 🙂

    • Radu Popovici spune:

      @Cami: Normal ca rankingul este subiectiv si, de fapt, nu reflecta adevarul… daca o exista vreunul. Nu mi-am inchipuit nicio secunda ca suntem cel ami bun restaurant. Denumirea “restaurant” este atat de generala la tripdvisot incat aici intra si impinge tava si restaurante de lux. Ar trebui, cumva, ordonate pe categorii. La categoria noastra, am putea spera la un prim loc.

      Oricum, nu a tinut mult acest loc 1. Functie de review-urile primite de noi si de ceilalti, situatia se poate schimba in 1-2 zile. Si chiar s-a schimbat.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.